Pagini

luni, 1 februarie 2010

10 Cele mai impresionante poduri

1 Banpo Bridge (Corea de Sud): Podul fantana
Pe 9 septembrie 2008, Podul Banpo din Seul (Coreea de Sud), a primit un facelift major: o fantana cu 10.000 de duze care ruleaza tot drumul pe ambele părţi.
Imediat după ce a fost instalata, podul sa transformat într-o atracţie turistică majoră, pompele de pe pod arunca 190 de tone de apa pe minut, folosind apă din râul de sub pod.




2 Millau Bridge (Franta): Cel mai inalt pod auto din lume

Falnic, la 339m mai sus decat Valea Tarn, în sudul Franţei, conducand de-a lungul Podului Millau,simti ca zbori. Acest pod este puţin mai inalt decat Turnul Eiffel, a fost construit in trei ani şi deschis pentru public în 2004. Podul Millau are o lungime totală de 2,5 km . Puntea se sprijina pe 7 piloni şi are o greutate de 36000 de tone. Cei 7 piloni au fiecare 292-m înălţime şi o greutate de 700 tone.



3 Henderson Waves (Singapore): Cel mia frumos pod pietonal

La o înălţime de 36 de metri, acesta este cel mai mare pod pietonal în Singapore.



4 Hangzhou Bay Bridge (China): cel mai lung pod de peste ocean

Dea lungul golfului Hangzhou se intinde cel mai lung pod trans-oceanic din lume,
35673 de kilometri (22 mile) lungime, cu şase benzi Expressway în două direcţii.
Podul a fost construit pentru a descongestiona traficul din regiune, pentru scaderea timpul de condus intre între Shanghai şi Ningbo de la patru la doua ore şi jumătate.

Podul a suferit diverse studii de fezabilitate incepand cu un deceniu înainte de a fi fost aprobat în 2003, şi, în final a fost deschis pentru public la 1 mai 2008.
Investiţie totală a fost în jur de 1.4 miliarde dolari.



5 Rolling Bridge (Mare Britanie):Podul care se rasuceste singur

Proiectat de Heatherwick Studio, este situat in Paddington Basin, Londra.
Acesta se strange atunci cand trebuie sa treaca o barca.
Doisprezece metri lungime, podul este proiectat din opt secţiuni din oţel şi lemn, şi se strange cu ajutorul unor pistoane hidraulice puse în balustrada între fiecare secţiune.



6 Oliveira Bridge (Brazilia):Pod sustinut de cabluri cu 2 benzi incrucisate

Podul Octavio Frias de Oliveira este peste râul Pinheiros în São Paulo, Brazilia, a fost deschis în mai 2008. Acesta are 138 de metri înaltime.



7 Wind and Rain Bridge (China):podul oamenilor

Pe pod esti protejat de vânt şi ploaie, podul Diping este cel mai mare de acest gen din provincia Guizhou.Podul are este 50 de metri lungime si a fost primul construit în 1894 în timpul dinastiei Qing . Cu toate acestea, structura originală a fost distrusă într-un foc mare în 1959 a fost recreeat si terminat în 1964.
Are o arhitectură pură din lemn compus din stalpi, pene şi balustri de diferite dimensiuni si forme.



8 Tower Bridge (Marea Britanie):Cel mai renumit pod

Finalizat în 1894 şi proiectat de Horace Jones şi Wolfe Barry, Tower Bridge (numit astfel după cele două,turnuri înalte de 42 m ) este unul dintre reperele cele mai renumite din Londra si unul din cele mai frumoase din lume. Podul are o lungime de 243 m , el se ridica pentru a permite navelor să treacă în jos de Tamisa. El este ridicat in jur de 50 de ori pe zi.La Tower Bridge au lucrat 432 de muncitori timp de 8 ani.



9 Magdeburg Water Bridge (Germania): Cel mai mare pod de apa din Europa

Podul Magdeburg leaga de Germania de Est şi fosta Germanie de Vest peste râul Elba, şi a fost efectuate ca parte a proiectului de unificare.
Are 1 km lungime, si a costat 500 de milioane de euro.



10 Ponte Vecchio (Italia): Oldest and Most Famous of its kind

Ponte Vecchio din Florenţa este unul dintre locurile turistice cele mai renumite din Italia, si este considerat a fi cel mai vechi pod de piatra in întregime construit. Aceasta a fost iniţial construit din lemn, până când a fost distrus de inundaţiile din 1333, şi doisprezece ani mai târziu a fost reconstruit folosinduse piatra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails