Pagini

miercuri, 14 aprilie 2010

12 Dacii nemaivazute

1 Dacia Deceneu (Aro 12) – cu mult timp înainte să apară Audi Allroad, Volvo XC70 sau Subaru Outback, Dacia a lansat acest model denumit Dacia 1310 4x4, Deceneu sau Aro 12. Nu a fost un proiect în care Renault să se fi implicat, ci o încrucişare directă între Dacia 1310 break şi Aro 10, rezultând un model unic.




2 Dacia Deceneu (Aro 12) – cu mult timp înainte să apară Audi Allroad, Volvo XC70 sau Subaru Outback, Dacia a lansat acest model denumit Dacia 1310 4x4, Deceneu sau Aro 12. Nu a fost un proiect în care Renault să se fi implicat, ci o încrucişare directă între Dacia 1310 break şi Aro 10, rezultând un model unic.




3 Dacia MD87 – acest prototip a fost o tentativă de a produce o Dacie cu motor de 1.400 cmc montat central, pornind de la Dacia Sport. Este singura tentativă de acest gen în istoria auto românească şi a apărut în 1987 din ambiţia lui Nicolae Cosmescu.




4 Dacia MD87 Evo 2 – Acest model a beneficiat şi de un "facelift", în cadrul căruia partea frontală era radical modificată. Atât partea din faţă, cât şi cea din spate erau confecţionate din fibră de sticlă. În plus, pentru a ţine pasul cu vremurile, a primit şi un eleron.




5 Dacia 1310 Break Limousine – A avut şi Dacia o limuzină la un moment dat. Dacă reflectăm mai bine, a avut chiar 5... exemplare ale acestui model 1310 Break Limousine. De fapt, nu este chiar o limuzină în adevăratul sens al cuvântului, ci un precursor mai primitiv al lui MCV, fiind prima Dacie cu şapte locuri.




6 Dacia 2000 – acest model era echivalentul puterii în societatea ante decembristă românească, fiind o versiune a lui Renault 20 construită doar pentru Partidul Comunist sau Securitate. Avea un motor de 2.0 litri ce dezvolta 109 CP şi cam toate dotările pe care le are un automobil contemporan.




7 Dacia D33 – În 1997, oficialii români au comandat designerilor italieni de la studioul I.DE.A. Torino o maşină de dimensiuni compacte, cu 4 uşi, capabilă să acomodeze 5 oameni. Cei de la Dacia voiau să o vândă la un preţ de 5.000 de dolari şi urma să înlocuiască modelul Nova.




8 Dacia Jumbo – Dacă Vaticanul ar fi fost în România, acest model apărut în 1990 ar fi putut fi Papa Mobil. Derivat prin recarosare din Pick-Up acest model se dorea a fi un vehicul de vacanţă având în spate scaune pliabile ca modelele MPV mai recente.




9 Dacia 500 – Majoritatea ne aducem aminte Lăstunul, însă foarte puţini ştiu de acest concept Dacia 500 cu caroserie alungită. Nu era foarte mult modificat faţă de versiunea de serie, ci avea un adaos în partea din spate şi hayonul mai arcuit. A fost prezentat la Târgul Internaţional Bucureşti din 1989.




10 Dacia Brasovia – a fost un prototip realizat de către service-ul Dacia din Braşov în 1981, având un exterior restilizat, dar şi cu o modificare a caroseriei. A fost prezentată la Târgul International Bucureşti. Nu a intrat în producţia de serie.




11 Dacia Brasovia – a fost un prototip realizat de către service-ul Dacia din Braşov în 1981, având un exterior restilizat, dar şi cu o modificare a caroseriei. A fost prezentată la Târgul International Bucureşti. Nu a intrat în producţia de serie.




12 Dacia Grand Sandero - Acest automobil nu este chiar opera Dacia, ci unul care aparţine Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului de la Universitatea din Piteşti, proiect coordonat de conferenţiar doctor inginer Dănuţ Gabriel Marinescu. Este însă foarte interesant prin faptul că are un sistem de propulsie hibrid cu GPL, fiind prima Dacie de acest gen.



Sursa:PROMOTOR.RO

2 comentarii:

  1. Dacia 2000 – acest model era echivalentul puterii în societatea post decembristă românească,
    Credeam ca in societatea post decembrista echivalentul puterii era bmw audi mercedes etc.
    dacia 2000 era echivalentul puterii in societatea ante decembrista(inainte de `89) nu post decembrista( dupa `89)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails